woensdag 11 augustus 2010

Ding #17: Social Networking

Tja, de vraag is inderdaad hoe een archiefdienst een sociaal netwerk kan uitnutten. Enige wat ik zo op kan lepelen: begin een thuishaven waar bezoekers zich kunnen melden, hun interesses kunnen delen en elkaar vragen kunnen stellen ('ik zoek naar mensen met de achternaam Berendse in Maasland tussen 1550 en 1610'). Eigenlijk niet veel anders dan een good old bulletinboard dus ;-) Maar: dat kan bij Ding #19 al.

Hoewel ik persoonlijk probeer me zo ver mogelijk van Social Networks te houden, maak ik een uitzondering voor LinkedIn. Is soms handig om contacten te onderhouden of de juiste mensen voor een klus te vinden.

1 opmerking:

  1. Maar wat dat betreft zie ik al die 2.0 netwerken al niet veel anders dan de natuurlijke opvolgers van de fanafre, harmonie en scouting.

    Niet meer menselijker dan samen te klitten in groepen en elkaar 'vlooien', toch?

    BeantwoordenVerwijderen