donderdag 5 augustus 2010

Ding #6: Flickr

Waarom willen mensen toch zo graag alles wat ze doen en laten publiek op het net zetten? OK, een paar foto's waar je zelf trost op bent, dat begrijp ik, maar alles zo-hup-gooi-het-er-maar-op, nee, da's niet mijn ding. Ook het gebruiken van het Net als backup staat me niet aan: voor wat hoort wat, en waarom zou ik mijn foto's ergens 'gratis' wegzetten terwijl ik daar een deel van de zeggenschap verlies? Begrijp me niet verkeerd: mijn loggeschiedenis omvat voor 50% fotolog. Maar dan wel volledig in eigen beheer, met zelf toegekende tags en (een poging tot) copyrightvermelding.
Ik begrijp de voordelen voor expats, mensen die langdurig buiten hun directe sociale kring verblijven, etc. Als ik nou een half jaar naar Wellington of Washington zou worden gedetacheerd, ja dan valt er nog wel eens over te denken om de thuisblijvers op de hoogte te houden.

2 opmerkingen:

  1. Bij het web als 'the cloud' en die 'cloud' als een soort archiverings (backup) tool valt inderdaad vooralsnog wel een en ander op af te dingen. Toch verwacht ik de komende jaren daar zeker nog ontwikkelingen in.

    De vraag is ook of het internet gebruik, de (digitale) bezoeker niet dusdanig is verandert dat je je werkzaamheden daar goeddeels op aan moet passen? Kortom in grote hoeveelheid content 'gratis' aanbieden.

    Maar goed, Polter maar 'ns detacheren naar een ver, ver oord om hem te overtuigen van deze goede zaak ;-)

    BeantwoordenVerwijderen